1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

teisipäev, 26. november 2013

Milline dieet on parim? GI, ISO või LCHF?


 

Milline dieet/toitumisstiil sobib just sinule? Anna Hallén soovitab: http://www.annahallen.se/gi-isodieten-eller-lchf
***

Siin tuleb kasutada kainet mõistust ning tunda ennast ja oma keha. Kui sul on probleeme isudega, siis võivad GI ja ISO tähendada sinu jaoks seda, et pead pidevalt oma isudega võitlema, samal ajal kui LCHF võtab sul need isud täiesti ära.

Kui sul aga isuga probleeme ei ole ja suudad omale lubada midagi head vaid ÜHE tüki, siis võib LCHF osutuda sinu jaoks liiga rangeks, nii et sa tüdined sellest, samal ajal kui GI ja ISO jätavad sulle piisavalt ruumi selle „midagi head“ jaoks.

Kui sul on probleeme valuga, peaksid tähelepanu pöörama rasvade valikule. Margariini ei soovitata siinkohal mitte ühestki allikast, mis põhinevad teadmistel.

Kui sul on probleeme sellega, et tunned tihti nälga, siis pead valima suures koguses rasva. Rasvast saad kõhu täis ja siis on LCHF parim valik.

Kui teed päevas 2-3 tundi trenni eesmärgiga võita kuldmedaleid, siis on tõenäoliselt ISO sinu jaoks parim valik. (Loe rohkem „The Zone“ kohta).

Kui sul on probleeme kõhuga, siis kõik asjad, mis sisaldavad jahu, on palju halvem valik kui ilma jahuta asjad. Gluteen on täiesti mõttetu, samamoodi kõvad kiudained. Probleemse kõhu korral tuleb alati vältida margariine. Omega-6 koos gluteeniga paistab lisaks olevat ka järjest rohkemate soolehaiguste PÕHJUSTAJAKS. Sel juhul väldi GI-dieeti.

On sul probleeme reumaatilise valuga? Sel juhul tunnevad paljud end paremini, kui väldivad punast liha ja selliseid uusi süsivesikuid nagu jahutoidud ja suhkur. Õige rasv vähendab põletikulist valu. ISO/LCHF, mis põhineb rasvasel kalal võib olla hea valik.

Ma võin lõputult jätkata. Niisiis milline toitumine on parim? Ikka see, millega sina end kõige säravamalt tunned. See toitumine, tänu millele sul on alati kõht täis ja oled rahul. Millega su kõht korras püsib. Millega su valud vähenevad. Millega sa end pärastlõunati väsinuna ei tunne. Millega sul ei ole tarvis oma isusid kontrollida, kuna isusid ei ole. See valik, tänu millele tunned, et võidad palju rohkem kui ohverdad.

Pluss see toitumine, tänu millele saad lihtsalt just sellist seltsielu elada, mida tahad.

Mina alustasin 10 aastat tagasi GI-ga. Võtsin päris palju kilosid alla. Tundsin end palju paremini, aga olin sunnitud oma vahepalasid ülimalt rangelt planeerima, et ma ei langeks oma isude lõksu. Kaotasin ka mitu korda järje ja olin sunnitud uuesti alustama.

Tõmbasin siis süsivesikuid veelgi rohkem koomale. Kuigi mul ei olnud siis oma toiduvalikule nime, usun, et see lähenes ISO-toitumisele või oli veidike sellest rangem. Ma ei tea, ma ei ole kunagi arvestust pidanud ega koguseid vaadanud. Olen vaid püüdnud tajuda, kuidas mina end tunnen ja millal ma suudan süüa plaanipäraselt, ilma reelt kõrvale kaldumata. See on valik, tänu millele mul on hea süüa. See on just minu jaoks väga hea valik, mis võib vabalt toimida ka järgmised 30-40 aastat.

ISO-toitumisega (või millegi sarnasega) jäi mul alles komme toidukordade vahel külmkapi kallal käia. Ma olin endiselt sunnitud planeerima vahepalasid, seega ma tegin asja rangemaks. Eemaldasin kõik uued süsivesikud ja lisasin rohkem rasva. Süsivesikutest söön ma nüüd vaid köögivilju, pähkleid ja mõnikord rasvast jogurtit.

Selleks ajaks olin jõudnud juba ülimalt huvituda tervisest, mitte ainult kaalust … Eemaldasin oma menüüst kõik, mis probleeme tekitada võiks. Kuigi mul ei olnud siis veel probleeme. Mul ei olnud valusid, probleemset kõhtu ning ma ei olnud ka eriti uimane ega väsinud. Seevastu võin öelda, et nüüd, kümme aastat peale oma toitumise muutmist, tunnen ma end uskumatult hästi oma 44 eluaasta kohta.

See olen mina. Mina söön LCHF-i järgi. Ma olen oma valikuga ülimalt rahul. Minu lugu ei ole sinu lugu. Milline toitumine sobib kõige paremini just sinule?

Seevastu ei ole ma tihti (loe: mitte kunagi) kuulnud kellestki, kes sööb ametlike toitumissoovituste järgi, see tähendab palju leiba ja pastat ja kes oleks pärastlõunati energiline, ilma valudeta ning korras kõhuga. Nad võivad küll saledad olla, aga nende kõhud pole korras ja pärastlõunane uimasus on iseenesestmõistetav!

Milline meetod on kaalulangetuseks parim? Selline meetod, millega suudad vähemalt 30 aastat jätkata! Kui sa asja vaid lühiajaliselt vaatad, siis on idiootlik nälgimine kõige parem, aga ma luban, et sa võtad siis uuesti kaalus juurde. Tavaliselt veel rohkemgi …

Ma tahaks, et jutt oleks rohkem kehast ja vajadustest kui dieetidest ja meetoditest. Minu unistuseks on, et võileivad ja margariinid kaoksid kõigi taldrikult. Vaid üks selline väike samm võiks tuua kaasa palju positiivseid mõjusid. Parem üks väike samm kui mitte midagi.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.