1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

neljapäev, 5. märts 2015

Vidinatest ja nutikatest abimeestest

Hiljuti vaatasin kostdoktorn.se videokeskkonnast üht toredat Andreas Eenfeldti videot ja sain jälle ideid juurde.

Ta rääkis muuhulgas sellest, et kaalukontrolli juures on üks olulisemaid faktoreid hea uni, keskmiselt 7-9 tundi ööpäevas. Et kui oled magamata, siis lisaks sellele, et oled päeval loid ja väsinud, on palju halvem ka sinu enesekontroll - ehk et võid kergesti süüa asju, mida tegelikult õigeks ei pea ning teha enda jaoks mitte nii häid otsuseid. Ta soovitas oma une jälgimiseks sellist äppi nagu Sleep Cycle - see  motiveerib varem magama minema ja oma unele rohkem tähelepanu pöörama. See äpp on App Store-is hinnaga 0.99 ja näeb välja selline:


Sama asi peaks olemas olema ka Androidile. Põhimõte on selles, et laadijaga ühendatud telefoni paned ööseks padja kõrvale, ekraan allapoole ja siis telefon arvestab su liikumist ja hingamist ning hindab selle järgi, kui sügavalt sa magad. Samuti toimib see äpp äratuskellana, märgid ärkamiseks soovitud kellaaja ja siis äpp poole tunni jooksul enne valitud aega otsib ise õiget hetke, kui oled kõige kergemas unes ja kui sul on kõige lihtsam ärgata. Äratuseks kasutab rahulikku vaikset muusikat, mis ei karju ega ehmata. No tegelikult küll peaks hea ööune üheks tunnusmärgiks olema just see, et ärkad juba ilma äratuskellata vajalikul ajal.

Sleep Cycle App koostab siis selliseid unegraafikuid, mida on päris põnev jälgida

****

Selles videos rääkis dr Eenfeldt ka sellest, kuidas tema arvates on õige ennast regulaarselt kaaluda - et siis hoiad oma kaalu mõjutavatel harjumustel paremini silma peal. Mul isiklikult on sellega nii ja naa, on perioode, kus olen kaalunud ennast igal hommikul ja teinekord jälle ainult kord nädalas (reede hommikuti). Eks mõlemal juhul ole omad plussid ja miinused. Iga päev kaaludes on hea kohe järeldusi teha oma toitumise kohta, aga samas need järeldused võivad ka liiga ennatlikud olla. Kui olin aktiivses kaalulangetusfaasis, siis oli küll iga päev hea kaaluda ennast, kuna siis mul langes tõesti kaal iga päevaga natuke allapoole :) Nüüd olen pigem säilitusfaasis ja siis võib küll mõnikord masenduse peale ajada, kui tean, et olen kõik 100% õigesti teinud, aga ikka nt kiloke juures - no mida ma veel saaks teha?! Sel juhul tuleb kaine mõistusega endale teadvustada, et see on mingi veekaal ilmselt ja mitte liiga masenduda. Aga igatahes ennast humoorikalt vidina-hulluks nimetanud Andreas Eenfeldt soovitas parima kodukaaluna nutikat Withings Body Analyzer WS-50, mis on wifi-ga ühendatud ja kannab andmed otse sinu arvutisse, telefoni ja tahvlisse edasi ning sealt saab siis kõiki graafikuid ja numbreid jälgida.

Kuna mul nagunii oli uue kaalu ostmine päevakorral, sest vana oli juba ca 13-aastane, siis otsustasingi ennast premeerida selle Dietdoctori poolt kiidetud kaaluga. On küll hirmus kallis, aga mõtlesin, et kuna ma olen ikkagi 33 kilo kaotanud ja seda ka edukalt hoidnud, siis ma võin omale sellise temaatilise kingituse lubada ju :)

Mõtlesin pikalt, kas võtta must või valge - mõlemad nii ilusad ju, aga lõpuks otsustasin ikka valge kasuks :)


See kaal näitab siis kehakaalu, kehamassiindeksit ja rasvaprotsenti. Lisaks mõõdab ka pulssi, toaõhu CO2 sisaldust ja õhutemperatuuri. Kaalu saab ühendada 8 inimese kontodega. 

selliseid graafikuid genereerib siis kaal+nutiseade


****

Kolmas abividin, mille omale hiljaaegu muretsesin on korralik termostass:



See on hea abimees rasvakohvi jaoks - kui ma tean, et ma oma pärastlõunase rasvakohvihetke ajaks koju ei jõua, siis on hea see juba hommikul tööle kaasa võtta. Contigo termostass on 100% lekkimiskindel, sellel on lisalukk, nii et ükski piisk sealt ebasobival ajal välja ei tule. Lisaks on tass hea suur - mahutab 470 ml ning hoiab jooki kirjade järgi soojana 4 tundi, aga mulle tundub, et tegelikult pigem 6 tundi kindlasti. Ostsin selle Home & Gourmet kauplusest.

Väike pilt ka minu tavalisest kodusest rasvakohvist "enne ja pärast" :)







3 kommentaari:

  1. Ma just mõtlesin, et kuidas sa rasvakohvi kaasas kannad. See läheb külmaks ju ja külmalt on öka :D Aga no, ju siis heas termoses saab ikka kaasa võtta :) (peaks endale ka muretsema.)

    VastaKustuta
  2. Hei! Kuidas sa selle Withings Body Analyzeriga rahule oled jäänud?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Üldiselt olen väga rahul. Plussiks on see, et kaal ei lase manipuleerida - kui astud valesti peale, siis näitab noolega, kuhu poole tuleb suunduda :) Meeldib ka, et andmed otse arvutis olemas, ei ole vaja ise neid sinna sisestada. Miinustest nii palju, et rasvaprotsenti vist siiski selline aparaat väga täpselt ei määra, see sõltub liiga palju sellest, kui palju või vähe kehas vedelikku kinni on ja siis kaal näitab pigem seda. Aga kaaluna iseenesest on väga 5+. Kui sa veel kaalu ostnud ei ole, siis soovitan vaadata ka omroni kaalu poole, kuigi see ei ole wifi kaal, st andmeid ise arvutisse ei vii.

      Kustuta

Märkus: kommentaare saab postitada vaid blogi liige.